Компетентнісна зорієнтованість курикулуму Великої Британії щодо формування здорового способу життя школярів

Authors

  • Олена Оржеховська Інститут педагогіки НАПН України,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2014.50166

Keywords:

курикулум, кроскурикулярний вимір, загальні навички, формування здорового способу життя.

Abstract

У статті зроблено аналіз компетентнісної зорієнтованості курику­луму Великої Британії як механізму формування здорового способу життя школярів. Розглядаються проблеми цілісності курикулуму, цілі курикулуму щодо ФЗСЖ, важливість кроскурикулярного виміру, загальні навички ЗСЖ. Автором розкрито сутність українського підходу до цілісності забезпечення процесу і змісту навчання.

В статье представлен анализ компетентностной ориентации курикулума Великобритании как механизма реализации формирования здорового образа жизни школьников. Pассматриваются аспекты целостности курикулума, цели курикулума относительно ФЗСЖ, важность кроскурикулярного измерения, общие навыки и навыки ЗОЖ. Автором раскрыто суть украинского подхода к целостности процесса и содержания образования.

The article presents the analysis of the competency-oriented United Kingdom curriculum as a mechanism for the implementation of a healthy lifestyle for schoolchildren. The integrity aspects of curriculum, curriculum objectives, the importance of cross-cultural measurement, general skills and knowledge of healthy lifestyles have been discussed. The author discloses the essence of Ukrainian approach to the integrity of the process and content of education.

Author Biography

Олена Оржеховська, Інститут педагогіки НАПН України

Молодший науковий співробітник Лабораторії порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України

References

Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування : колективна монографія / Бібік Н. М. ; за заг. ред. Овчарук О. В. – К. : «K.I.C.», 2004. – С. 47–52. – (Бібліотека ocвітньої політики).

Бойченко Т. Основи здоров’я 5–9 класи загальноосвітніх навчальних закладів (Проект) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/pr-viddil/4216. – Назва з титул. екрану.

Кабінет Міністрів України. Постанова «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» від 23.11.2011. № 1392. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show. – Назва з титул. екрану.

Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу: теорія і практика (друга половина ХХ–ХХІ ст.) : монографія / О. І. Локшина. – К. : Богданова А. М., 2009. – 404 с.

Локшина О. Старша школа в країнах Європи: тенденції розвитку змісту та організації навчання / Олена Локшина / Старша школа зарубіжжя: організація та зміст освіти / за ред. О. І. Локшиної. – К. : СПД Богданова А. М., 2006. – С. 216–217.

Міністерство освіти і науки України. Методичні рекомендації щодо вивчення навчальної дисципліни «Основи здоров’я» у 5-х класах у 2005-2006 навчальному році. – К., 2005. – 144 с.

Cockerill A. Each one must shine. The educational legacy of V. A. Sykhomlinsky / Alan Cockerill. – Sydney : EJR Language Service PTY. LTD, 2009. – 230 p.

DfE (Department for Education). The Diploma

[Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.education.gov.uk/schools/teachingandlearning/qualifications/diploma. – Назва з титул. екрану.

Personal Social Health Education and Economics (PSHE) Association [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pshe-association.org.uk. – Назва з титул. екрану.

(QCA) Qualifications and Curriculum Authority. Cross-curriculum Dimensions: A Planning guide for schools. QCA. National Curriculum. – London : QCA, 2009. – 25 p.

(QCA) Qualifications and Curriculum Authority. Framework of personal learning and thinking skills. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/2011022317 5304/http://curriculum.qcda.gov.uk/uploads/PLTS_framework_tcm8-1811. – Назва з титул. екрану.

(QCA) Qualifications and Curriculum Authority. PSHE: Personal wellbeing. Programme of study (non-statutory) for key stage 3. An Extract from National Curriculum 2007. – London : QCA, 2007. – 10 p.

(QCA) Qualifications and Curriculum Authority. Secondery curriculum. Key stage 3 & key stage 4. Skills [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://curriculum.qcda.gov.uk/key-stages-3-and-4/skills/personal-learning-and-thinking-skills/index.aspx. – Назва з титул. екрану.

Published

2014-01-01

How to Cite

Оржеховська, О. (2014). Компетентнісна зорієнтованість курикулуму Великої Британії щодо формування здорового способу життя школярів. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2014.50166

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA