Особливості навчальних програм для підготовки майбутніх учителів англійської мови у ВНЗ Польщі та України
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2014.50170Keywords:
підготовка вчителя англійської мови, навчальна програма, навчання англійської мови, шкільна практика.Abstract
З метою вивчення особливостей польського та українського досвіду підготовки вчителів англійської мови на змістовому рівні в нашому дослідженні проаналізовано чиннні навчальні програми професійної підготовки вчителів англійської мови у восьми польських державних вищих навчальних закладах різного типу та трьох ВНЗ України.
В статье проанализировано содержание действующих программ для обучения будущих учителей английского языка у восьми польских высших учебных заведениях и трех украинских университетах, чтобы выучить и сравнить особенности польского и украинского опыта по подготовке учителей английского языка.
The article analyzes the content of existing programs for future teachers of English training in eight Polish universities and three Ukrainian universities, it was done to learn and compare the peculiarities of the Polish and Ukrainian experience in future teachers of English training.
References
Стандарт вищої освіти : освітньо-професійна програма підготовки бакалавра за спеціальністю 6.010103 «Педагогіка і методика середньої освіти, іноземна мова», напряму підготовки 6.020303 «Філологія (мова і література із зазначенням мови)» / розробник стандарту: С. В. Тезікова ; МОН України. – К., 2009. – 154 с.
Fish D. Odmienne podejście do kształcenia nauczycieli / D. Fish, Н. Brockman // Forum Oświatowe. – 1988. – № 7. – S. 27–35.
Schon D. The Refkectione Rracticioner / D. Schon. – New York : Basic Books, 1983. – S. 239.
Pfeiffer W. Nauka języka obcego – od praktyki do praktyki / W. Pfeiffer. – Poznań : Wagros, 2001. – S. 192–208.
Zawadzka E. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian / Е. Zawadzka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza «Impuls», 2004. – 343 s.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Світлана Деркач
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.