Гумбольдтівська модель університетської освіти

Authors

  • Анна Кришко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2014.50191

Keywords:

Гумбольдтівська модель університетської освіти

Abstract

Статтю присвячено аналізу концепції дослідницького університету видатного представника європейської культури кінця ХVІІІ – початку ХІХ століття Вільгельма фон Гумбольдта як системи філософсько-педагогічних та політичних поглядів ученого. Визначено головні принципи мислителя щодо внутрішньої та зовнішньої організації закладів освіти. Висвітлено зміст і наслідки реформаторської діяльності педагога у галузі освіти тогочасної Пруссії.

Статья посвящена анализу концепции исследовательского университета выдающегося представителя европейской культуры конца XVIII – начала XIX века Вильгельма фон Гумбольдта как системы философско-педагогических и политических взглядов ученого. Определены основные принципы мыслителя относительно внутренней и внешней организации учебных заведений. Освещены содержание и последствия реформаторской деятельности педагога в области образования тогдашней Пруссии.

This article analyzes the concept of the research university of an outstanding representative of European culture in the late 18th – early 19th century Wilhelm von Humboldt as a system of philosophical, pedagogical and political views of the scientist. The basic principles of the thinker regarding to internal and external organization of educational institutions have been defined. The content and consequences of the reform activity in the field of education in then Prussia have been discovered.

Author Biography

Анна Кришко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Аспірант Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

References

Андрієв А. «Національна модель» університетської освіти: проблеми виникнення та розвитку в Західній Європі та Російській імперії / Андрій Андрієв // Схід-Захід : історико-культурологічний збірник. – Вип. 7 : Спеціальне видання : Університети та нації в Російській імперії / за ред. В. Кравченка. – Харків ; Київ : Критика, 2005. – С. 75–107.

Гумбольдт В. фон. Мысли о конституционном государственном устройстве в связи с новой французской конституцией [Электронный ресурс] / Вильгельм фон Гумбольдт // Полис. – 1993. – № 5. – Режим доступа : http://polithelppolis.narod.ru/1993/1036748.htm.

Гумбольдт В. фон. О введении земельно-сословных конституций в прусских государствах [Электронный ресурс] / Вильгельм фон Гумбольдт // Полис. – 1993. – № 5. – Режим доступа : http://polithelppolis.narod.ru/1993/1036749.htm.

Гумбольдт В. фон. О внутренней и внешней организации высших научных заведений в Берлине [Электронный ресурс] // Вильгельм фон Гумбольдт / Неприкосновенный запас 2002. – № 2(22). – С. 5–10. – Режим доступа : http://magazines.russ.ru/nz/2002/22/gumb.html.

Зубрицька М. Філософський дискурс ідеї Університету: в складних лабіринтах пошуку істини / Марія Зубрицька // Ідея Університету : Антологія / упоряд.: М. Зубрнцька, Н. Бабалик, 3. Рибчинська ; відп. ред. М. Зубрицька. – Львів : Літопис, 2002. – С. 7–22.

Огородникова И. А. Идея университета – проект воплощения идеальной образовательной формы [Электронный ресурс] / Ирина Анатольевна Огородникова, Ангелина Геннадьевна Геринг // Вестник Омского университета. – 1997. – Вып. 4. – С. 77–80. – Режим доступа : http://www.omsu.omskreg.ru/vestnik/articles/y1997-i4/a077/article.html#begin.

Огурцов А. П. Образы образования. Западная философия образования. XX век / Александр Павлович Огурцов, В. В. Платонов. – СПб. : РХГИ, 2004. – 520 с.

Пелікан Я. Ідея Університету. Переосмислення / Ярослав Пеліка ; [пер. з англ.]. – К. : Дух і літера, 2009. – 394 с.

Published

2014-01-01

How to Cite

Кришко, А. (2014). Гумбольдтівська модель університетської освіти. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2014.50191

Issue

Section

OSVITNI SYSTEMY TA INSTYTUTSIYI