Діагностування результатів навчання студентів іншомовної професійно-орієнтованої лексики
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.2-3.2014.50420Keywords:
іншомовна підготовка, компетентнісний підхід, діагнос¬тування процесів навчання, контроль, облік, оцінка, оцінювання, фахова мова, вузькоспеціалізована лексика.Abstract
Проаналізовані сучасні підходи щодо діагностування результатів навчання та розробки раціонального методичного інструментарію для оцінювання компетентностей, необхідних для професійного іншомовного спілкування. Діагностування розглядаємо як інтегроване поняття, яке поєднує контроль, перевірку, оцінювання, облік знань, умінь, навичок тих, хто навчається, аналіз, виявлення чинників, які впливають на ефективність процесу іншомовної підготовки, прогнозування тенденцій та динаміки розвитку навчально-виховного процесу. Зокрема, оцінювання результатів навчання професійно-орієнтованої та термінологічної лексики, пропонується проводити за допомогою критеріїв, що визначають якісні характеристики процесу формування іншомовної професійно-комунікативної компетентності студентів. Охарактеризовані критерії і показники, що дають змогу оцінювати результати іншомовної підготовки на будь-якому темпоральному відрізку, давати йому якісну та кількісну характеристику, а також коригувати навчальні програми, зіставляючи їх з розробленим еталоном.
Проанализированы современные подходы диагностики результатов обучения и разработки рационального методического инструментария для оценки компетентностей, необходимых для профессионального иноязычного общения. Диагностирование рассматриваем как интегрированное понятие, которое сочетает контроль, проверку, оценивание, учет знаний, умений, навыков учащихся, анализ, выявление факторов, влияющих на эффективность процесса иноязычной подготовки, прогнозирования тенденций и динамики развития учебно-воспитательного процесса. В частности, оценку результатов обучения профессионально-ориентированной и терминологической лексики предлагается проводить с помощью критериев, определяющих качественные характеристики процесса формирования иноязычной профессионально-коммуникативной компетентности студентов. Охарактеризованы критерии и показатели, позволяющие оценивать результаты иноязычной подготовки на любом темпоральной отрезке, давать ему качественную и количественную характеристику, а также корректировать учебные программы, сопоставляя их с разработанным эталоном.
Modern approaches to the diagnostics of training results and development of rational methodological instruments necessary for professional foreign language communication assessment are analyzed. The diagnostics is identified as an integrated notion that combines control, verification, assessment, proficiency and skills evaluation of students as well as analysis and identification of factors that influence the training process efficiency, forecasting of tendencies and dynamics of educational process development. Specifically, it is proposed to assess the results of professionally-oriented and term-based vocabulary training via criteria that define qualitative characteristics of the process of students’ foreign language professional communicative competence formation. The main principles and requirements for the criteria appliance are analyzed. Criteria and indices that make it possible to assess the results of foreign language training for any temporal segment, to characterize it qualitatively and quantitatively and also to improve the lesson plans by matching them with the developed sample, are characterized.
References
Ковальчук О. Б. Діагностування результатів навчання : навчальний посібник / О. Б. Ковальчук. Львів : Вид. центр ЛНЛУ, 2004. 383 с.
Victorova L. V. Developing professionally-terminology competence: Student’s guide to veterinary medical terminology / L. V. Victorova. – Kyiv, 2009. – 54 p.
Шершнёва В. Как оценить междисциплинарные компетентности студента / В. Шершнёва // Высшее образование в России. – 2007. – № 10. – С. 48–50.
Колесникова В. Г. Выявление уровней обучености студентов как основа оценки качества подготовки специалиста / В. Г. Колесникова // Казанский педагогический журнал. – 2003. – № 2. – С. 13–16.
Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – К., 1995. – 47 с.
Сікорський П. До проблеми визначення критеріїв педагогічного оцінювання / П. Сікорський, С. Сікорський // Рідна школа. – 2001. – № 8. – С. 3–6.
Блощинський І. Г. Обгрунтування критеріїв і показників ефективності процесу формування адекватної самооцінки курсантів у навчальному процесі ВВЗО / І. Г. Блощинський // Наукові записки. – Вінниця : ВАТ «Віноблдрукарня», 2001. – Вип. 4. – С. 74–76. – (Педагогіка і психологія).
Булах І. Є. Сучасні підходи до встановлення критерію «склав / не склав» у системі американських медичних ліцензійних іспитів / І. Є. Булах, І. М. Шило // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 3. – С. 230–236.
Іщенко Т. Д. Фахове навчання в системі безперервної освіти / Т. Д. Іщенко. – К. : Аграрна освіта, 2000. – 242 с.
Рудинский И. Д. Как оценить обективность контроля знаний / И. Д. Рудинский, И. А. Клеандрова // Педагогическая диагностика. – 2003. – № 3. – С. 109–116.
Хотомлянский А. Л. Оценка показателей качества обучения студентов в системе управления качеством подготовки специалистов / А. Л. Хотомлянский, Н. Г. Портянко // Проблемы высшей школы. Совершенствование практической подготовки студентов. –1983. – К. : Вища школа. – Вип. 50. – С. 66–70.
Мороз Ю. В. Творча активність особистості / Ю. В. Мороз // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 4. – С. 58–60.
Вікторова Л. В. Методичні рекомендації щодо оцінювання якості професійної іншомовної підготовки / Вікторова Л. В. – К. : Вид-во НА СБ України, 2014. – 60 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Леся Вікторова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.