Підтримка дітей з особливими потребами в освітніх закладах США (кінець XІX – початок ХХ століття)

Authors

  • Роман Безлюдний Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,
  • Віта Безлюдний Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50663

Keywords:

підтримка, діти з особливими потребами, програми, проекти, підходи, освітні заклади.

Abstract

У статті описано історію формування підтримки дітей з особливими потребами в освітніх закладах США (кінець ХІХ- початок ХХ століття). Розглянуто перші організації та установи, які виховували дітей з обмеженими можливостями. Значну увагу приділено основним підходам до підтримки осіб з особливими потребами в освітніх закладах, таких як: розширення доступу до освіти, основний напрям і включення. Подано характеристику освітніх проектів та програм, до яких залучені діти з особливими потребами. З‘ясовано кінцеву мету навчання і виховання дітей з особливими потребами в США, яка полягає у виробленні навичок, які дали б змогу дитині досягти самостійності.

В статье описана история формирования поддержки детей с особыми потребностями в образовательных заведениях США (конец ХIХ- начало ХХ века). Рассмотрены первые организации и учреждения, которые воспитывали детей с ограниченными возможностями. Значительное внимание уделяется основным подходам поддержки лиц с особыми потребностями в образовательных заведениях такие как: расширение доступа к образованию, основное направление и включение. Охарактеризованы образовательные проекты и программы, к которым привлечены дети с особенными потребностями. Выяснена конечная цель воспитания детей с особыми потребностями в США, которая заключается в выработке навыков, которые дают ребенку возможность существовать самостоятельно.

The article depicts children with special needs support in educative establishments in the USA (the end of 20th – early 20th centuries). The first organizations and establishments where the children with special needs could get education are shown in the article.

The author mentions about first schools which were build for the blind and deaf people in the USA. Students in those schools were isolated and studied with the help of special programs which were worked out for the separate groups of invalids. The alternative system of communication was used at such schools (f.e. fingers and signs languages). Since the second half of XIX century, pedagogical direction of support for children with the special needs became basic.

The first educational establishments at the beginning of XX century for children with the special needs were refuges and boarding-schools. Establishments of the first and second direction served mainly for children with problems in development, and establishments of pedagogical direction - for children with the easy forms of backwardness.

The main consideration is paid to the approaches which support people with special needs. They are: widening participation, mainstreaming, inclusion. The first two approaches give children the opportunity to communicate with peers and broad social contact while the third approach - inclusion reduces social stigmas and improves academic achievement for students with special needs. Besides, the educative projects and programs for children with special needs are characterized here. The main educative goal which helps the child with special needs to be independent was found in the article.

Author Biographies

Роман Безлюдний, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

Віта Безлюдний, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

References

Жуковський В. М. Морально-етичне виховання в американській школі (30-і роки ХІХ ст. – 90-і роки ХХ ст.): дис. … докт. пед. наук: 13.00.01/ В. М. Жуковський – К., 2004. – 625 с.

Малькова З. А. Тринадцать лет спустя: американская школа-96 // Педагогика. – 1996. – № 5. – С. 102–110.

Методичні рекомендації щодо удосконалення утримання та виховання дітей у дитячих інтернатних закладах на принципах, що базуються на Конвенції 00Н про права дитини / авт.-упоряд. Л. С. Волинець [та ін.] ; голова ред. кол. В. Т. Биковський ; Український ін-т соціальних досліджень. – К.: Студцентр, 1998. –192 с.

Соціальні особливості навчання та виховання дітей-інвалідів // Вінницький міський центр соціальної служби для молоді. – Вінниця, 2001.

Хатем Абдеен. Система помощи детям с ограниченными возможностями здоровья в Иордании (Медико-психолого-педагогическая модель): дис. … канд. пед. наук: 13.00.03 / Хатем Абдеен. – Москва, 2003. – 147 c.

Ярская-Смирнова Е. Р. Инклюзивное образование детей-инвалидов / Ярская-Смирнова Е. Р., Лошакова И. И. // СОЦИС. – 2003. – № 5. – С. 100–106.

Lickona, T. The Return of Character Education / Lickona, T. // Educational Leadership. – 1993. – Nov. – V.51. – № 3. – P. 6–11.

Litwak, E. A balance theory of coordination between bureaucratic organizations and community primary groups / E. Litwak, & Н. Meyer // Administrative Science Quarterly. – 1966. – № 11. – P. 31–58.

Published

2014-12-01

How to Cite

Безлюдний, Р., & Безлюдний, В. (2014). Підтримка дітей з особливими потребами в освітніх закладах США (кінець XІX – початок ХХ століття). Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50663

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA