Висвітлення проблеми інформаційного захисту дітей на сторінках педагогічної преси США

Authors

  • Аліна Паукова Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50680

Keywords:

інформаційний захист, медійна грамотність, педагогічна преса, Інтернет-ризики.

Abstract

Автор статті описує проблему інформаційного захисту дітей, яка є дуже актуальною серед науковців, вчителів та батьків у світі. Сучасна педагогічна преса США використовується як джерело, що висвітлює означену проблему. У статті здійснено аналіз основної тематики публікацій: визначення поняття «медіаграмотність»; основні парадигми медіаосвіти; розвиток курсу медіаосвіти у навчальних програмах і планах; оцінювання рівня медіаграмотності у школярів та вчителів; висвітлення й аналіз результатів конференцій і самітів з медіаосвіти; ризики і небезпеки мережі Інтернет, їх класифікація й шляхи подолання; програми з розвитку медіаосвіти для дітей; вплив телебачення на здоров’я і психіку дитини; дослідження методів формування критичного мислення як складника медіаграмотності; формування і розвиток медіаграмотності у батьків; вплив медіанасильства на дітей; безпечне онлайн спілкування; інформаційна етика та ін. Автор розглянула закони та акти американського уряду, що регулюють інформаційний захист дітей в Інтернеті та телевізійній індустрії

Статья описывает проблему информационной защиты детей, которая является очень актуальной среди ученых, учителей и родителей всего мира. Современная педагогическая пресса США используется в качестве источника, освещающего указанную проблему. Автор предоставляет список самых популярных американских педагогических изданий. Выделены текущие журналы, которые посвящены проблеме информационной защиты детей: «Journal of Information Literacy» (JIL), «The Journal of Media Literacy education», «Journal of Children and Media», «Journal of Digital and Media Literacy» (JoDML). Содержание четырех педагогических журналов анализируются.

В статье представлен анализ основной тематики публикаций: определение понятия «медиаграмотность», ее составляющие и цели; основные парадигмы медиаобразования; развитие курса медиаобразования в учебных программах и планах; оценка уровня медиаграмотности у школьников и учителей; освещение и анализ результатов конференций и саммитов по медиаобразованию; риски и опасности сети Интернет, их классификация и пути преодоления, программы по развитию медиаобразования у детей; влияние телевидения на здоровье и психику ребенка; исследования методов формирования критического мышления как основного компонента медиаграмотности; формирование и развитие медиаграмотности у родителей; влияние медианасилия на детей; безопасное онлайн-общение; информационная этика и др.

В статье представлены авторы основных публикаций. Автор рассмотрел законы и акты американского правительства, которые регулируют информационную защиту детей в Интернете и телевизионной индустрии. Будущие направления и аспекты развития исследуемой проблеми определены.

The article describes the problem of children information safety which is very actual among scholars, teachers and parents all over the world. Modern pedagogical press in the USA are given as the source of showing the problem of children information safety. Author gives the list of the most popular American educational periodicals. List of current journals which are devoted to the problem of children information safety are given: «Journal of Information Literacy» (JIL), «The Journal of Media Literacy education», «Journal of Children and Media», «Journal of Digital and Media Literacy» (JoDML). The content of four educational journals are analyzed in this article. Main headings of the articles which are concerned the problem of children information safety are definition of media literacy, its components and tasks; basic paradigms of media education; development of media education course in educational programs and plans; evaluation of media literacy level of students and teachers; describing and analysis of summits and conferences of media education; classification of risks and dangers of the Internet, strategies to overcome the risks; program for the development of media education for children; influence of television on children; protection television policy, methods to form critical thinking as part of media literacy; parents’ media literacy, safe online ethics etс. Authorі of the articles are marked out. Laws and acts of American government that regulate the safety of American children in the Internet and television industry are defined. Author determines the future directions and aspects of the development of the studied problem.

Author Biography

Аліна Паукова, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

аспірантка кафедри педагогіки, Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна

References

Journal of Information Literacy (JIL) / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.information literacy.org.uk/jil/

Journal of Children and Media / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journals.academia. edu/JournalOfChildrenAndMedia

Journal of Digital and Media Literacy (JoDML) / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.jodml.org

Media Education Lab. (2009). Powerful Voices for Kids stewardship report, year one. / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: //mediaeducationlab.com/sites/mediaeducationlab.com/files/PVK%20 Stewardship%2OReport%201.11. 10O0.pdf

The Journal of Media Literacy Education / [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://jmle.org/index.php/JMLE/index

Published

2014-12-01

How to Cite

Паукова, А. (2014). Висвітлення проблеми інформаційного захисту дітей на сторінках педагогічної преси США. Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50680

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI