Інтерпретація англомовного тексту як засіб фасилітації особистісного саморозвитку студентів старших курсів мовних факультетів

Authors

  • Олена Бевз Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50684

Keywords:

текст, інтерпретація тексту, художній текст, особистісний саморозвиток, Я-концепція, свідомість, мислення.

Abstract

У статті окреслюються механізми, дотичні процесам інтерпретації художніх текстів мовою оригіналу та особистісного саморозвитку студентів мовних факультетів старшого етапу навчання при вивченні вузівської дисципліни «Інтерпретація тексту». Для підтримки (фасилітації) процесу особистісного саморозвитку студентів мовних факультетів головним постає питання відбору текстів для інтерпретації, які мають потенційний емоційний, естетичний, ідеологічний вплив на читача.

В статье рассматриваются механизмы, имеющие отношение к процессам интерпретации художественных текстов на языке оригинала и личностного саморазвития студентов языковых факультетов на старшем этапе обучения при изучении дисциплины «Интерпретация текста». Для поддержки (фасилитации) процесса личностного саморазвития студентов языковых факультетов вопрос отбора текстов для интерпретации, имеющих потенциальное эмоциональное, эстетическое, идеологическое влияние на читателя занимает ведущее место.

The article outlines mechanisms having reference to both interpretation of short stories in English as foreign language and personal self-development of the senior students at studying a college course Text Interpretation (Discourse Analysis). While working on a short story man’s consciousness builds relations and interconnections within the imaginary world of fiction similar to those of real world. The peculiar feature of human thinking enables to treat personage’s behavior and motives based on one’s experience and existing theories. On the other hand an intensive intellectual activity of consciousness is required to ensure one’s personal self-development. To change a person’s behavior it is necessary to alter his ideas about ideals and values. Self-consciousness itself appears under the influence of surroundings before it becomes inner mechanism through which its influence is transformed.

Perception of the facts of foreign language culture in the text is characterized by nationally specific differences existing between native and foreign cultures. In such case, understanding of the text becomes particularly challenging which may lead to inadequate interpretation of foreign culture.

To facilitate personal self-development of senior students of the language departments the matter of selection of short stories which have their potential for emotional, esthetic and ideological influence on readers acquires special importance.

Author Biography

Олена Бевз, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови та методики її викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Україна

References

Бернс P. Развитие Я – концепции и воспитание / Р. Бернс. − М.: [б.и.], 1986. – 420 с.

Боришевський М. Дорога до себе: Від основ суб’єктності до вершин духовності: монографія / М. Боришевський. – К.: Академвидав, 2010. – 416 с.

Журба К. О. Саморозвиток / К. О. Журба // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремінь. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – С. 801–802.

Серажим К. С. Сутність і природа інтерпретації тексту / К. С. Серажим [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2342

Третьякова И. В. Интерпретация как способ понимания художественного текста // Традиции и новаторство в гуманитарных исследованиях: Сб. науч. тр. посвящ. 50-летию ф-та иностр. яз. Мордов. гос. ун-та им. Н. П. Огарева / Редкол.: Ю. М. Трофимова (отв. ред.) и др. – Саранск: Изд-во Мордов. ун-та, 2002. – С. 38–41.

Щирова И. А. Многомерность текста: понимание и интерпретация: Учебное пособие / И. А. Щирова, Е. А. Гончарова. – СПб.: ООО «Книжный Дом», 2007. – 472 с. – ISBN 978-5-94777-099-5.

Brown G. Discourse Analysis / Gillian Brown, George Yule. – Cambridge University Press, Cambridge, UK. 1988. – 298 p.

Dijk, Teun A. van. Discourse as Structure and Process: Discourse Studies: A Multidisciplinary Introduction / Teun A. van Dijk. – SAGE Publications Ltd, 1997. – 347 р.

Published

2014-12-01

How to Cite

Бевз, О. (2014). Інтерпретація англомовного тексту як засіб фасилітації особистісного саморозвитку студентів старших курсів мовних факультетів. Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50684

Issue

Section

INNIVATSIYI U NAVCHANNI INOZEMNYH MOV