Аналіз змісту шкільного навчання англійської мови в умовах інтернаціоналізації освітнього простору

Authors

  • Тетяна Капелюшна Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50685

Keywords:

аналіз підручника з англійської мови, критерії рівня організації матеріалу, схема аналізу, етапи оцінювання підручника, комунікативно-діяльнісний підхід, особистісно орієнтований підхід.

Abstract

Стаття присвячена розгляду питання аналізу шкільних підручників з англійської мови. Автор переконаний, що детальний аналіз шкільних підручників з англійської мови є першим кроком для компоративного аналізу підручників та комплексів вітчизняного зразка із існуючими європейськими та американськими моделями для подальшого вдосконалення підручників з англійської мови відповідно до вимог сьогодення та з урахуванням комунікативно-діяльнісного, особистісно орієнтованого, культурологічного підходів до організації навчального процесу. Також в статті запропоновані критерії рівня організації матеріалу в підручнику та схема аналізу підручника з англійської мови.

Статья посвящена рассмотрению вопроса анализа содержания школьного обучения английскому языку в условиях интернационализации образовательного пространства. Автор убежден, что детальный анализ школьных учебников по английскому языку является первым шагом для компаративного анализа учебников и комплексов отечественного образца с существующими европейскими и американскими моделями учебников. Это может стать основой для их дальнейшего совершенствования при условии учета коммуникативно-деятельностного, личностно ориентированного, культурологического подходов к организации учебного процесса а также требований интернационализации языкового образования. Автором предложены этапы, критерии оценки и схема анализа школьных учебников по английскому языку.

The article is devoted to the issue of the content analysis of English language school training in the context of educational space internationalization. The problem of analysis school English textbooks is interested by Ukrainian and foreign scientists for a long time and began to increase in the second half of the twentieth century. The author is convinced that a detailed analysis of school English textbooks is the first step for comparative analysis Ukrainian school textbooks and existing European and American models for further improvement of English textbooks according to the educational space internationalization taking into account communicative, learner-oriented and cultural approaches to the educational process arrangement.

Also the attention is paid to the criteria for organizing the material in the textbook (relevance (how relevant is our exercise to our learners), transparency (what features of the book help teach and learn), reliability (how consistent is a book in presenting the material), attractiveness, flexibility, participation, socialization).

The article presents textbook evaluation checklist which includes such elements as physical characteristics, language work, cultural content, skills development, methodology, supplementary materials.

The author makes a conclusion that it’s necessary to take into account educational space internationalization finding criteria for organizing the material in the book and introducing textbook evaluation checklist for its proper analysis and experts’ evaluation concerning to the correspondence to existing standards. At the same time the problem of school English textbooks analysis is more wider and requires further investigation.

Author Biography

Тетяна Капелюшна, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської мови та методики її викладання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Україна

References

Редько В. Г. Об’єкти та критерії оцінювання шкільних підручників з іноземної мови / В. Г. Редько // Рідна школа. – Київ: Преса України, 2007. – № 7/8. – С. 5–9.

Редько В. Г. Якими бути підручникам з іноземної мови для початкової школи? / В. Г. Редько // Іноземні мови в сучасній школі. – Видавництво «Педагогічна преса», 2012. – № 1. – С. 16–19.

Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К.: «К.І.С.», 2003.

Tudor I. Learner-Centeredness as Language Education / I. Tudor. – Cambridge University Press, 1996. – 279 p.

Published

2014-12-01

How to Cite

Капелюшна, Т. (2014). Аналіз змісту шкільного навчання англійської мови в умовах інтернаціоналізації освітнього простору. Studies in Comparative Education, (4). https://doi.org/10.31499/2306-5532.4.2014.50685

Issue

Section

INNIVATSIYI U NAVCHANNI INOZEMNYH MOV