Американський скаутський освітньо-виховний ідеал і демократичний лідер: дві сторони однієї медалі?

Authors

  • Єлизавета Панченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51017

Keywords:

скаутський освітньо-виховний ідеал, ідеал демократичного лідера, освітньо-виховне середовище, неполітична організація, неформальна освіта.

Abstract

Статтю присвячено порівнянню характерних рис, закладених у скаутський освітньо-виховний ідеал та ідеал демократичного лідера у США. На основі проведеного  аналізу на матеріалі опитування 100 респондентів зроблено висновок про те, що якості демократичного лідера не є природженими, вони набуваються у процесі виховання і соціалізації. Підкреслено, що формування демократичного лідера залежить від освітньо-виховного середовища, набуття рис демократичного лідера починається не у процесі трудової діяльності і кар’єрного росту, а у періодах дитинства і юнацьких років. Доведено, що риси демократичного лідера формуються у процесі спільної діяльності в атмосфері відповідальності і довіри, а неполітичні неформальні організації є потужним інструментом формування якостей демократичного лідера у дітей та молоді шкільного віку.

Статья посвячена сравнению особенностей, характерных для скаутского образовательно-воспитательного идеала и идеала демократического лидера в США. На основании проведенного анализа на матеріалах опроса 100 респондентов сделан вывод о том, что качества демократического лидера не являются прирожденными, они приобретаются в процес се воспитания и социализации. Подчеркивается мысль о том, что приобретение качеств демократического лидера начинается не в процессе трудовой деятельности и карьерного роста, а в детско-юношеский период. Качества демократического лидера формируются в процессе совместной деятельности в атмосфере ответственности и доверия. Неполитические неформальные организации являются мощным инструментом формирования качеств демократического лидера у детей и молодежи школьного возраста.

The article is devoted to comparison of features a scout educational ideal and a democratic leader should have. Both are viewed as a target of some influences aiming at meeting the community needs. Both have been presented through a set of characteristics peculiar to the model example of ideal scout and ideal democratic leader as they were viewed by the respondents who filled in the suggested questionnaire.

The materials of the analysis based on the questionnaire held with 100 respondents gave the data for the conclusion that features of the democratic leader are not inborn, but they are gained in the process of education and socialization. It is also emphasized that forming of the democratic leader depends on educative environment, and gaining the features of the democratic leader begins not in the process of labor activity and career development, but much earlier – in the childhood and adolescence.

It is proved that traits of the democratic leader are formed in the process of the common activity in the atmosphere of responsibility and trust. Nonpolitical non-formal organizations are a very powerful means of forming the skills of a democratic leader among high school students.

Author Biography

Єлизавета Панченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

викладач кафедри англійської мови та методики її викладання, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

References

Уорен Б., Томас Р. Як стають лідерами : менеджмент нового покоління / Роберт Дж. Томас, Уорен Беніс // Переклад з англ. – М. : Вільямс, 2006. – 208с.

Панченко Є. Лідерами народжуються – демократичними лідерами стають / Jelyzaweta Panczenko // Edukacja w procesie zmiany – warunki, możliwości, doświadczenia. Praca zbiorowa pod redakcją naukową J. Piekarskiego, M. Kamińskiej, L. – Plock : Wyszczsa skola zawodowa. – S. 291–301.

Baden-Powell R. Scouting for Boys: The Original 1908 Edition / Robert Baden-Powell. – North Chelmsford : Courier Corporation, 2007. – 397 p.

Bass B. M., Stogdill R. Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications / Bernard M. Bass, Ralph Melvin Stogdill / NY : Simon and Schuster, 1990. – 1182 p.

Gardner J. W. On leadership. / J. W. Gardner. – NY : The Free Press. – 1990. – 233 p.

Ghiselli E. Explorations in Managerial Talent / Edwin Ernest Ghiselli. - Santa Monica : Goodyear, 1971 – 166 p.

Growing leaders: Grow Tomorrow`s Leaders Today. [Electronic Resource] URL : http://growingleaders.com/blog/four-lost-qualities-must-build-students-today/

Gupta A. Leadership in a Fast-Paced World: An Interview with Ken Blanchard / Ashok Gupta // Mid-American Journal of Business. – Vol. 20. No. 1. - P. 7 – 11.

Leslie J. B. The Leadership GAP : What you need, and don’t have, when it comes to leadership talent / Jean B. Leslie // Center for Creative Leadership [Electronic Resourse] URL : http://www.ccl.org/leadership/pdf/research/leadershipGap.pdf

Lussier R. Management Fundamentals: Concepts, Applications, Skill Development / Robert Lussier // Stamford : Cengage Learning, 2011. – 608 p.

Rowley T. J. Moldoveanu M. When Will Stakeholder Groups Act? An Interest- and Identity-Based Model of Stakeholder Group Mobilization / Timothy J. Rowley and Mihnea Moldoveanu // The Academy of Management Review. – Vol. 28. – No. 2. – P. 204 – 219.

Scott D.The Origins of the Scout Law / David Scott // International Scouting Collectors Association Journal (ISCA Journal). – 2007. – No. 7 (3). – P. 22–26.

Published

2015-03-01

How to Cite

Панченко, Є. (2015). Американський скаутський освітньо-виховний ідеал і демократичний лідер: дві сторони однієї медалі?. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51017

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA