Особливості використання лінгвокраїнознавчого коментаря на заняттях з літератури в іншомовній аудиторії (початковий етап навчання).

Authors

  • Анжела Буднік «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51076

Keywords:

студенти-інофони, лінгвокраїнознавчий коментар, художній твір, фонові знання, початковий етап навчання.

Abstract

У статті розглянуто особливості роботи з лінгвокраїнознавчим коментарем на заняттях з літератури, запропоновано типологію лінгвокраїнознавчого коментаря, обґрунтовано доцільність необхідності фонових знань для сприйняття художніх текстів, на прикладах укладено прийоми роботи з різними видами культурологічної інформації, запропоновано методи і прийоми, що полегшують сприймання культурологічно насиченої лексики під час опрацювання творів.

В статье рассмотрены особенности работы с лингвострановедческим комментарием на занятиях по литературе, предложена типология лингвострановедческого комментария, обоснована целесообразность необходимости фоновых знаний для восприятия художественного текста, на примерах показаны приемы работы с различными видами культурологической информации, предложены методы и приемы, которые облегчают восприятие культурологически насыщенной лексики во время работы с текстами.

The features of working with linguistic regional geography commentary at the lessons of literature are considered in the article, a typology of linguistic regional geography commentary is offered, the expediency necessary for base knowledgeand the perception of a literary text are grounded, the examples of techniques for working with different kinds of cultural information are shown, methods and techniques that facilitate the perception of the culturally rich vocabulary while working with texts are preposed.

Author Biography

Анжела Буднік, «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», Україна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальних дисциплін та мовної підготовки іноземних громадян,  ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», Україна

References

Буднік А. О. Теоретичні засади сприймання художнього твору студентами-інофонами : лінгвокраїнознавчий аспект / А. О. Буднік // Теорія і практика викладання української мови як іноземної : Зб. наук. праць. – Львів, 2011. – Вип. 6. – С. 169-175.

Кулибина Н. В. Методика лингвострановедческой работы над художественным текстом / Н. В. Кулибина // – М. : Рус. яз., 1987. – 143 с.

Мурзин Л. Н. Язык, текст и культура / Л. Н. Мурзин // Человек – текст – культура : коллект. Монография. – Екатеринбург, 1994. – С. 160-169.

Сокаль М. А. Про можливості реалізації лінгводидактичного потенціалу прислів’їв та приказок на уроках мови в початковій школі / М. Сокаль // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : Зб. наук. праць. – Умань : УДПУ ім. Павла Тичини, 2010. – Вип. 33. – С. 114–120.

Томахин Г. Д. От страноведения к фоновым знаниям носителей языка и национально-культурной семантике языковых единиц в их языковом сознании / Г. Д. Томахин // Русский язык за рубежом. ‒ 1995. ‒ № 1. ‒ С. 54‒58.

Шахматова М. А., Сим Ен Бо. Типология лингвострановедческих комментариев / М. А. Шахманова, Сим Ен Бо // Вестник СПбГУ. – Санкт-Петербург. 1996, – Серия 2. – Вып.1. – С. 48-54.

Published

2015-03-01

How to Cite

Буднік, А. (2015). Особливості використання лінгвокраїнознавчого коментаря на заняттях з літератури в іншомовній аудиторії (початковий етап навчання). Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51076

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA