Структура організації навчального процесу в «Йена-план» школі П. Петерсена

Authors

  • Ольга Штик Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51077

Keywords:

«Йена-план» школа, базова група, «штам-група», шкільна громада.

Abstract

У статті висвітлено особливості структури організації навчального процесу в «Йена-план» школі німецького педагога-реформатора П. Петерсена. Розглянуто розподіл дітей за базовими групами, які були створені замість традиційних класів та особливості навчального процесу в них. Визначений підхід П. Петерсена в організації нової моделі навчально-виховного закладу «Йена-план», який припускав усунення диктатури вчителів і надання учням більше свободи в навчальному і виховному процесі. Відображено внутрішнє життя в «Йена-план» школі, що базується на тісній взаємодії та співпраці педагогів і батьків.

В статье отражены особенности структуры организации учебного процесса в «Йена-план» школе немецкого педагога-реформатора П. Петерсена. Рассмотрено распределение детей по базовым группам, которые были созданы вместо традиционных классов и особенности учебного процесса в них. Обозначен подход П. Петерсена в организации новой модели учебно-воспитательной школы «Йена-план», который предполагал устранения диктатуры учителя и предоставление ученикам больше свободы в учебном и воспитательном процессе. Отражена  внутренняя жизнь в «Йена-план» школе, которая основывается на  тесном взаимодействии и сотрудничестве педагогов и родителей.

The article represents the organization structure of educational process in «Jena-plan» school of German teacher-reformer P. Petersen. The article shows children sharing on base groups, which were formed instead of traditional classes and specificity of educational process in these groups.The method of P. Petersen which supposes disposal of teacher’s dictatorship and giving pupils more freedom in educational process in «Jena-plan» school organization is determined. The article represents inner life in «Jena-plan» school, which basis on close coordination and cooperation with teachers and parents.

Author Biography

Ольга Штик, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

здобувач Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Україна

References

Дичківська І. М. Йена-план-школа Петера Петерсена. Інноваційні педагогічні технології : навч. посіб. / Дичківська Ілона Миколаївна. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.

Мартинович О. Б. Педагогічні засади навчального процесу в школах німецькомовних країн за ідеями педагогіки Петера Петерсена: дис. канд. пед. наук. : 13.00.01 / Мартинович Олександра Богданівна. — Тернопіль, 2010. — 278 с.

Boes Ad. Jahrgangsübergreifende Lerngruppen – Paradigma für eine Schule der Zukunft / Ad Boes // Kinderleben. Zeitschrift für Jenaplan-Pädagogik. – 2005. – H. 22. – S. 4–12.

Dietrich Theo. Peter Petersen: Leben und Werk / Theo Dietrich. – Frankfurt : Atlantik-Verlag Paul List, 1958. – 79 S.

Dietrich Theo. Die Pädagogik Peter Petersens: der Jena-Plan: Beispiel einer humanen Schule / von Theo Dietrich. – 6., verb.und erw. Aufl. – Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 1995. – 214 S.

Klassen Theodor Friedrich. Jenaplan. Reformpädagogik in Jena / Theodor Friedrich Klassen. – Jena : Ernst Schmutzer (Hg.), 1991. – 320 S.

Petersen Peter. Der kleine Jeneplan / Peter Petersen. – Weinheim und Basel: Beltz Verlag, 2001. – 137 S.

Retter Hein. Die Universitätsschule Jena. Zufluchtsort für bedrohte Kinder im Nationalsozialismus / Retter Hein. – Verlag: Städtische Museen Jena, 2010. – 272 S.

Skiera Ehrenhard. Reformpädagogik in Geschichte und Gegenwart: eine kritische Einführung / Ehrenhard Skiera. – München : Oldenbourg Verlag, 2010. – 514 S.

Published

2015-03-01

How to Cite

Штик, О. (2015). Структура організації навчального процесу в «Йена-план» школі П. Петерсена. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51077

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA