Ефективне навчання англійської мови дистанційно

Authors

  • Ірина Постоленко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51201

Keywords:

дистанційне навчання, англійська мова, ефективне навчання, онлайн навчання.

Abstract

У статті розглянуто питання ефективного навчання англійської мови дистанційно. Досліджено організаційно-педагогічні підходи до ефективного дистанційного навчання. Обґрунтовано ефективні методи, форми та засоби дистанційного навчання. Проаналізовано наукові погляди щодо особливостей сприйняття навчального матеріалу студентами. Охарактеризовано основні проблеми та труднощі, які виникають у викладачів та студентів під час навчання англійської мови дистанційно.

В статье рассмотрены вопросы эффективного обучения английскому языку дистанционно. Исследуются подходы к эффективному дистанционному обучению. Обоснованно методы, формы и средства дистанционного обучения. Проанализированы теоретические взгляды относительно особенностей восприятия учебного материала студентами. Охарактеризованы основные проблемы и сложности, которые возникают у преподавателей и студентов при обучении английскому языку дистанционно.

The article analyzes the questions of effective distance learning of English. The main approaches to effective distance education are investigated. The methods, forms and means of distance learning are approved. The article describes theoretical views on perception of educational material by students. The characteristics of the main problems and difficulties that teachers and students face while distance learning of English are given.

Modern educational institutions are increasingly appealing to online distance learning courses to save time and study areas. Training programs based on the use of the Internet does not require the use of classrooms for training, they can be accessed at any time, and allow students and instructors to work independently. Despite these advantages, there are many problems associated with these courses, which potentially affect their successful implementation.

Distance courses and hybrid (mixed) courses are often combined, but they may vary and should be distinguished. When we talk about distance learning courses, or in other words, online courses, we mean courses that have no direct interaction between instructor and student. The interaction between them and the learning process is achieved with the help of various technological tools. Hybrid courses which can also be called mixed courses rates vary considerably from distance learning courses, as they present a direct interaction between participants in the learning process.

It is important to note that for distance learning courses general education management system is required, and course management systems accommodate the desired content (e.g., Blackboard, Moodle, and Sakai). In addition, such systems sometimes even have a website, Wikipedia, forum or blog. Both instructors and students can use the downloaded content, talk to each other, and correspond through instant messaging, email and telephone communications.

Author Biography

Ірина Постоленко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри англійської мови та методики її викладання, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

References

Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія / В.Ю. Биков. – К. : Атіка, 2008. – 250 с.

Дмитриева Е.И. Основная методическая проблема дистанционного обучения иностранным языкам через компьютерные телекоммуникационные сети Интернет / Е.И. Дмитриева // Иностр. языки в школе. – 1998. – N 4. – С.10–16.

Barlett N. J. D. A double shot 2% mocha latte, please with whip: Service encounters in two coffee shops and at a coffee cart / N. J. D. Barlett / In M. Long (Ed.), Second Language Needs Analysis. – Cambridge : Cambridge University Press. – 2005. – Р. 305–343.

Bonk C. Frameworks for Research Design, Benchmarks, Training, and Pedagogy in Web-based Distance Education / С. Bonk, V. Dennen / In M. Moore & W. Anderson (Eds.), Handbook of Distance Education. – New Jersey : Lawrence Erlbaum Associates, Inc. – 2003. – P. 331–348.

Oh S-Y. Two Types of Input Modification and EFL Reading Comprehension: Simplification Versus Elaboration / S-Y. Oh / TESOL Quarterly. – 35(1). – 2001 – P. 69–96.

Swain M. Problems in output and the cognitive processes they generate: A step towards second language learning / M. Swain, S. Lapkin / Applied Linguistics, 16. – 1995. – P. 371–391.

Yano Y. The effects of simplified and elaborated texts on foreign lan-guage reading comprehension / Y. Yano, M. H. Long, R. Ross / Language Learning. – 44. – 1994. – P. 189–219.

Published

2015-03-01

How to Cite

Постоленко, І. (2015). Ефективне навчання англійської мови дистанційно. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51201

Issue

Section

OSVITNI REFORMY I INNOVATSIYI