Теоретико-методичні аспекти професійної підготовки робітників лісогосподарського профілю в Австрії

Authors

  • Зоряна Подоляк Національний лісотехнічний університет Украіни, Україна,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51206

Keywords:

система лісогосподарської освіти Австрії, робітничі кадри лісогосподарської галузі, професійна підготовка, лісогосподарська школа.

Abstract

У статті розглянуто теорію і практику підготовки робітничих кадрів для лісогосподарської галузі в Австрії. Проаналізовано нормативно-правові основи функціонування австрійських лісогосподарських шкіл, що забезпечують професійну освіту робітників лісового господарства, висвітлено її змістові, організаційні, методичні аспекти. Схарактеризовано основні напрями реформування закладів професійної підготовки робітничих кадрів лісогосподарської галузі в Австрії.

В статье рассмотрены теория и практика подготовки рабочих кадров для лесохозяйственной отрасли в Австрии. Проанализированы нормативно-правовые основы функционирования австрийских лесохозяйственных школ, обеспечивающих профессиональное образование работников лесного хозяйства, освещены ее содержательные, организационные, методические аспекты. Охарактеризованы основные направления реформирования учреждений профессиональной подготовки рабочих кадров лесохозяйственной отрасли в Австрии.

The topicality of the article has been defined by a general need of Ukrainian forest staff supply qualitative modernization, realization of sweeping forestry reforms and wood processing industry education with the aim of framework conditions organization for the forest workers’ training in individual, based on knowledge forest planning and management of ecological forest use and all these ecosystems function preservation. Its objective is to outline the foreign experience, in particular, the Austrian one on the above-mentioned problems solving, that has a great scientific and practical value, though hasn’t been researched in Ukrainian literature yet.  

According to the determined problem and objective of the article the theory and practice of forest workers’ vocational training in Austria have been dealt; the legal bases of the Austrian forestry school functioning have been analyzed; the aspects of content, organization of their educational work have been revealed; the urgent problems have been identified and the main tendencies of forestry education system modernization in Austria have been characterized.

Further research works will deal with the analysis of theory and practice of forest staff training in higher education system in Austria and study of the Austrian state system of forest workers’ certification.

Author Biography

Зоряна Подоляк, Національний лісотехнічний університет Украіни, Україна

викладач кафедри іноземних мов, Національний лісотехнічний університет Украіни, Україна

References

Дорожкин Е. М. Дополнительное профессиональное образование специалистов лесного профиля: методология, теория, практика : дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Евгений Михайлович Дорожкин; Рос. гос. проф. - пед. ун т. – Екатеринбуг, 2006. – 250 с.

Калинина О. Проблемы экологической подготовки кадров в лесной отрасли / Ольга Калинина, Юрий Железников // Чтения памяти Алексея Ивановича Куренцова. – Владивосток : Дальнаука, 2012. – Вып. XXIII. – С. 211–214.

Маклюков Л. Система непрерывного обучения руководящих работников и специалистов лесной промышленности // Леонид Маклюков, Павел Демьянов. – Москва : «Экология», 1991. – 182 с.

Мішенін Є. Управління знаннями в системі підготовки фахівців лісового господарства / Євген Мішенін, Інесса Ярова // Сучасні проблеми вищої освіти України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору : матеріали науково-методичної конференції, м. Суми, 6–7 жовтня 2010 р. / За ред. О. В. Прокопенко. – Суми : СумДУ, 2010. – С. 27–33.

Третяк П. Півтора століття Львівської школи лісівництва / Платон Третяк, Василь Павлюк // Лісівнича академія наук України : Наукові праці. – 2004. – №. 3. – С. 11–16.

Третяк Ю. До історії лісівничої науки і освіти в Західних областях УРСР / Юрій Третяк. – Львів, 1958. – 62 с.

Самохвалова О. М. Развитие информационно-технологической компетентности будущих инженеров лесного хозяйства на основе интегративного подхода к обучению дисциплинам информационной и предметной подготовки : дисс. ... кандидата педагогических наук : 13.00.02 / Ольга Михайловна Самохвалова ; Омский государственный педагогический университет. – Омск, 2008. – 200 с.

Саханов В. Трудовые ресурсы лесопромышленного комплекса / Виктор Саханов, Павел Демьянов. – М. : Лесная промышленность, 1990. – 168 с.

Bundesgesetz vom 3. Juli 1975, mit dem das Forstwesen geregelt wird, Fassung vom 29.10.2014 // Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich. – Nr. 189/2014. – T. I. – S. 1–67.

Nöbauer M. «Forstfachschule – Neu». Der Durchbruch ist geschafft / Martin Nöbauer // Land- und Forstarbeit heute. – 2013. – Jg. 63. – S. 4

Schachenhofer K. Forstfachschule / Klaus Schachenhofer // Der Österreichische Berufsjäger. – 2012. – Nr. 2. – S. 16.

Verordnung des Bundesministers für Unterricht und Kunst vom 2. September 1976, mit welcher ein Lehrplan für die Forstfachschule erlassen wird // Bundesgesetzblatt für die Republik Österreich, Fassung vom 29.10.2014. – Nr. 130/2009. – T. II. – S. 1–10.

Published

2015-03-01

How to Cite

Подоляк, З. (2015). Теоретико-методичні аспекти професійної підготовки робітників лісогосподарського профілю в Австрії. Studies in Comparative Education, (1). https://doi.org/10.31499/2306-5532.1.2015.51206

Issue

Section

PEDAGOGICNYI PERSONAL