Соціально-педагогічний аспект освітніх програм для сільськогосподарських робітників-мігрантів у Мексиці (англійською мовою)

Authors

  • Олена Жижко Автономний університет Сакатекаса, Мексика,

DOI:

https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2015.51713

Keywords:

освіта дорослих, освіта маргінальних груп населення, освітні програми для сільськогосподарських робітників-мігрантів в Мексиці, освітні стратегії мексиканського уряду, теорія маргінальності

Abstract

У статті представленo результати науково-педагогічного досліджен-ня, метою якого було виявлення освітніх стратегій, що використовуються урядом Мексики як механізми для інтеграції сільськогосподарських робітників-мігрантів в трудове життя в нинішніх соціально-економічних умовах. Дослідження показало, що такими навчальними стратегіями є Програми Національної ради для життя і праці та Національного інституту освіти дорослих, Центри базової освіти для дорослих, Центри для шкільної освіти, Програма забезпечення освіти дорослих, Програма забезпечення освіти сільськогосподарських робітників-мігрантів, Програма «Можли-вості», культурні місії. Проекти уряду Мексики щодо освіти сільсько-господарських робітників-мігрантів є далекосяжними, проте статистика свідчить, що в 2012 році, число молоді та дорослих, які набули початкової та/або середньої освіти, було всього 4222 особи, що становило 13,69% від загальної чисельності неписьменного населення країни.

В статье представлены результаты научно-педагогического исследования, целью которого было определение образовательных стратегий, используемых правительством Мексики в качестве механизма для интеграции сельскохозяйственных работников-мигрантов в социально-трудовую жизнь в современных социально-экономических условиях. Исследование показало, что такими образовательными стратегиями являются Программы Национального Совета для жизни и труда и Национального института образования взрослых, Центры базового образования для взрослых, Центры для школьного образования, Программа обеспечения образования взрослых, Программа обеспечения образования сельскохозяйственных работников-мигрантов, Программа «Возможности», культурные миссии. Проекты правительства Мексики по образованию сельскохозяйственных работников-мигрантов выглядят далеко идущими, однако статистика свидетельствует, что в 2012 году, число взрослых, которые получили начальное и среднее образование, составило всего 4222 человека (13,69% от общей численности неграмотного населения страны).

This paper states that the historical origin of the societies of Latin America since the beginning marks the emergence of a dichotomous parallelism, resulting from the overlap of cultures that occurred from the duality of values, social structures and political and administrative systems. The article presents the results of a pedagogical scientific study which aim was to reveal the educational strategies used by Mexican government as mechanisms for integration of migrant farm workers into the working life in the current socio-economic conditions. The Mexican socio-educational programs for migrant farm workers are based in the theory of marginality. The study presents marginality as a social phenomenon that has flourished in the twenty-first century world, however, is the subject of numerous international studies since the early twentieth century. The study showed that educational strategies are part of the Programs of National Council for Life and Work and the National Institute for Adult Education, the Centers for Adult Basic Education, the Centers for School Education, the Program for Care of Demand of Adult Education, the Program of Care for Migrant Farm Workers, the Opportunities Program, and the Cultural Missions.

The scope of the purpose of migrant farm workers education in Mexico is far-reaching and is represented in three major areas: encourage self-responsibility and the process of self-realization of the individual, appropriate cultural and vocational training; promote and raise the cultural, professional and social status of the population; training to enable higher levels of efficient production and increase the corresponding income to raise the standard of living and a fair distribution of goods. The study showed that it is also worth noting the diversity of educational opportunities for migrant farm workers. Statistics show that in 2012, the number of marginal youth and adults who concluded primary and/or secondary school was only 4222 people, representing 13.69% of the total population with potential educational backwardness.

Author Biography

Олена Жижко, Автономний університет Сакатекаса, Мексика

викладач відділу педагогіки, Автономний університет Сакатекаса, Мексика

References

Botto, J., Fenoglio, M., Moulia, L. Marginación y desocupación. Programa de la asignatura «Análisis de situaciones sociales». Madrid: Universidad Complutense de Madrid, 2002. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://pendientedemigracion.ucm.es/centros/cont/descargas/documento5198.

CEPAL. Panorama social de América Latina. CEPAL, 2008.

Cortés, F. Consideraciones sobre la marginalidad, marginación, pobreza y desigualdades en la distribución del ingreso // Papeles de Población, Vol. 12, No. 47, enero-marzo, 2006, Universidad Autónoma del Estado de México, Toluca, México. – pp. 71–84.

Damian A. Panorama de la pobreza en América latina y México. // Boltvinik J., Damián A. (coordinadores). La pobreza en México y el mundo: realidades y desafíos. México: Siglo veintiuno editores, 2004 – рр. 146–162

DESAL. La marginalidad en América Latina: un ensayo de diagnóstico. Barcelona: Herder. – 1969.

DFID (Departamento de Desarrollo Internacional del Reino Unido). Building Peaceful States and Societies // ADFID Practice Paper. Londres, 2010. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.gsdrc.org/docs/open/CON75.pdf.

Instituto Nacional para la Educación de los Adultos, INEA. Acuerdo número 662 por el que se emiten las Reglas de Operación de los Programas de Atención a la Demanda de Educación para Adultos (INEA) y Modelo de Educación para la Vida y el Trabajo (INEA), 2013. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.inea.gob.mx/transparencia/pdf/marco_normativo/Acuerdo_662

Juárez Bolaños D. Marginación y políticas públicas en el medio rural. El caso de la Sierra de Tequila, Jalisco. Tesis doctoral. El Colegio de Michoacán, A. C. Centro de Estudios Rurales. Zamora, Michoacán, 2005. – 210 p.

Negretti D., Tovar A. El concepto de marginalidad. Aplicación en el contexto latinoamericano, Universidad Central de Venezuela, 1987. – P. 23–24.

ONU DAES (Departamento de Asuntos Económicos y Sociales de las Naciones Unidas). 2009. La Situación de los Pueblos Indígenas del Mundo. New York, 2009. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.onu.daes

Paleta Pérez, G. Territorios y ruralidades: Jornaleros agrícolas en el cultivo de zarzamora en el valle de los Reyes, Michoacán, México // Revista de Antropología Experimental, No. 12, 2012, Texto 2. – pp. 17–28, Universidad de Jaén (España) (UNAM. Sede la Ciénega. Jiquilpan de Juárez, Michoacán (México).

PNUD (Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo). Informe sobre Desarrollo Humano 2014 «Sostener el Progreso Humano: reducir vulnerabilidades y construir resiliencia», Naciones Unidas. 2014. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.undp.org/content/dam/undp/ library/corporate

Park R. Human migration and the marginal man // American Journal of Sociology. Chicago, Vol. 33, № 6, 1928. – P. 881–893.

Sánchez, P., Rodríguez, R. La migración de los oaxaqueños en el siglo XX. Oaxaca: CIIDIR-IPN. – 2008.

Schulze, M. El legado histórico de la categoría analítica de marginalidad en América Latina, // ISEES, No. 13, julio diciembre 2013, pp. 89–105. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www. isees.org/file.aspx?id=7609.

Published

2015-06-01

How to Cite

Жижко, О. (2015). Соціально-педагогічний аспект освітніх програм для сільськогосподарських робітників-мігрантів у Мексиці (англійською мовою). Studies in Comparative Education, (2). https://doi.org/10.31499/2306-5532.2.2015.51713

Issue

Section

PEDAGOGICHNA TEORIYA I PRAKTYKA