EVIDENCE-BASED METHODOLOGY ON STUDYING STUDENTS’ LEADERSHIP SKILLS
DOI:
https://doi.org/10.31499/2306-5532.1(31).2017.90934Keywords:
лідерські якості, лідерство, неформальна освіта, неурядові організації, кількісні методи дослідження лідерських якостей, якісні методи дослідження лідерських якостей.Abstract
Статтю присвячено плануванню дослідження сформованості лідерських якостей учнів. Висвітлено дослідницькі рівні та дії, які дадуть змогу оцінити стан та розвиток лідерських якостей учнів до, під час та після застосування моделі розвитку лідерства, розробленої на основі вивчення американського досвіду неурядових організацій для старшокласників. Обґрунтовано необхідність поєднання кількісних і якісних методів дослідження.
References
Antonakis, J., Cianciolo, A. and Sternberg, R. (2004). The nature of leadership. 1st ed. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
Arthur, J. (2012). Research methods and methodologies in education. 1st ed. London: Sage publications.
Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2011). Research methods in education. 1st ed. Abingdon, Oxon: Routledge.
Coleman, M. and Briggs, A. (2002). Research methods in educational leadership and management. 1st ed. London: P. Chapman Pub.
Creswell, J. (2003). Research design. 1st ed. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications.
Creswell, J. and Creswell, J. (2007). Qualitative inquiry & research design. 1st ed. Thousand Oaks: Sage Publications.
Denzin, N. (2009). The research act. 1st ed. New Brunswick, NJ: AldineTransaction.
Jensen, M. (2017). Leadership and Leadership Development: An Ontological Approach. [online] Available at: http://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?research=6811 [Accessed
Jan. 2017].
Kendall, M. (1946). The Nature of Inquiry. (Merton and. [online] Available at: https://islmblogblog.files.wordpress.com/2016/05/rme-edu-helpline-blogspot-com.pdf [Accessed 15 Jan. 2017].
Klenke, K., Martin, S. and Wallace, J. (2008). Qualitative research in the study of leadership. 1st ed.
Lincoln, Y. and Guba, E. (1985). Naturalistic inquiry. 1st ed. Beverly Hills, Calif.: Sage Publications.
Mansfeld, Y. and Pizam, A. (2006). Tourism, security and safety. 1st ed. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann.
Mckernan, J. (1996). Curriculum Action Research. A Handbook of Methods and Resources for theReflective Practitioner. Second Edition. 1st ed. Kogan Page Limited.
Panchenko, I. (2014). Rolʹ orhanizatsiyi «Dystrybutyvni osvitni kluby Ameryky» u formuvanni lidersʹkykh yakostey ditey ta molodi shkilʹnoho viku u systemi neformalʹnoyi osvity u SSHA. Zbirnyk naukovykh pratsʹ studentiv ta molodykh uchenykh, pp.183-188.
Panchenko, I. (2014). Rolʹorhanizatsiyi «MaybutnifermeryAmeryky» uformuvannilidersʹkykhyakosteyditeytamolodishkilʹnohovikuusystemineformalʹnoyiosvityuSSHA.Pedahohichnamaysternistʹ : metodolohiya, teoriya, tekhnolohiyi : MaterialyIMizhnarodnoyinaukovo-praktychnoyiInternet-konferentsiyi., pp.89-91.
Turner, S. and Risjord, M. (2007). Philosophy of anthropology and sociology. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/North-Holland.
Yin, R. (2003). Applications of case study research. 1st ed. Thousand Oaks: Sage Publications.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Ielyzaveta Panchenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.
Responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the publisher, journal or its Editorial Staff.
The main author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors.
It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.